Aljazeera: misleading information


Aljazeera, the broadcaster owned by the state of Qatar, says that Brahimi, joint special representative of the UN and Arab League, met Mikhail Bogdanov, Russian deputy foreign minister, and William Burns, US undersecretary of state. at an undisclosed location in the Swiss city on Sunday.

The broadcaster continuously repeats that the war on Syrian 'began with peaceful protests against Assad in March 2011 and escalated into a civil war'.

It keeps silent that its government pays the weapons, including automatic rifles, rocket-propelled grenades, ammunition and some antitank weapons, which are being funneled mostly across the Turkish border by way of a shadowy network of intermediaries including Syria’s Muslim Brotherhood.

That's why this broadcaster is so highly prized by the Western media.

Al Jazeera was, more than by coincidence, the only international news network to have correspondents in Iraq during the Operation Desert Fox bombing campaign in 1998.

Hillary Clinton says that the network's news coverage and videos are 'more informative, and less opinion-driven than American journalism'...

Photo: A terrorist paid by the Government of Qatar. ordered to excute Syrian soldiers before te camera.  Aljazeera's 'informative' comment on the photo: 'CIA-FSA syrian rebels killing Syrian army'